Με
απόφαση του Υφυπουργού Υποδομών και
Μεταφορών, Γιάννη Κεφαλογιάννη,
καταργείται η υποχρέωση εφοδιασμού
ηλεκτρονικού αναγνώσιμου σήματος στα
φορτηγά οχήματα (ΔΧ) και στα τουριστικά
λεωφορεία (ΔΧ) κάθε τετραετία, με δεδομένη
την απελευθέρωση των συγκεκριμένων
επαγγελμάτων.
Τα
φορτηγά οχήματα (ΔΧ) και τα τουριστικά
λεωφορεία (ΔΧ) διατηρούν μόνο την υποχρέωση
να φέρουν το συγκεκριμένο σήμα και να
το ανανεώνουν στις περιπτώσεις
αντικατάστασης του οχήματος ή σε
περίπτωση φθοράς για οποιαδήποτε αιτία.
Το
ηλεκτρονικό αναγνώσιμο σήμα
καθιερώθηκε το 2006 και το 2007, αντίστοιχα,
για τους συγκεκριμένους τύπους οχημάτων,
με σκοπό να εντοπιστούν παρανόμως
κυκλοφορούντα οχήματα, με δεδομένο ότι
το επάγγελμα στις δύο αυτές κατηγορίες
ήταν τότε κλειστό.
Με
το ηλεκτρονικό σήμα εφοδιάζονταν τα
φορτηγά οχήματα (ΔΧ) και τα τουριστικά
λεωφορεία (ΔΧ) για μια και μόνη φορά και το
αντικαθιστούσαν στις περιπτώσεις
αλλαγής του οχήματος ή σε περίπτωση
θραύσης του ανεμοθώρακα (παρμπρίζ).
Το
2017 με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών
και Μεταφορών θεσμοθετήθηκε η υποχρέωση
κάθε τέσσερα χρόνια, ανεξαρτήτως εάν
συνέτρεχαν οι παραπάνω λόγοι, οι
συγκεκριμένες κατηγορίες οχημάτων να
υποχρεωθούν καταβάλλοντας ένα ποσό
προς τις ομοσπονδίες τους προκειμένου
να αντικαθιστούν τα ηλεκτρονικά σήματα.
Η
κατάργηση της υποχρέωσης εφοδιασμού
ηλεκτρονικού αναγνώσιμου σήματος κάθε
τετραετία, κρίθηκε αναγκαία με σκοπό
να απαλλαγούν από την υποχρέωση ανανέωσης
του σήματος περίπου 70.000 μεταφορείς και
επιπλέον, να αποφευχθεί ο συνωστισμός
στις Ομοσπονδίες των Αυτοκινητιστών
για την προμήθεια του σήματος.
Υπενθυμίζεται
ότι η αξία του ηλεκτρονικού σήματος
καθορίζεται από την κάθε Ομοσπονδία με
αντίτιμο που κυμαίνεται από 40 έως 60
ευρώ.