Πέμπτη 28 Μαρτίου 2013

Τοποθέτηση-παρέμβαση του Δημήτρη Αναγνωστάκη στο ν/σ του υπουργείου Παιδείας


«Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας για την Πρωτοβάθμια 
και τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση»

Ο βουλευτής Εύβοιας της ΔΗΜΑΡ, Δημήτρης Αναγνωστάκης, κατά τη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου (ν/σ) του υπουργείου Παιδείας: «Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας για την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση», αρχικά τοποθετήθηκε χαρακτηρίζοντας απαράδεκτες τις αναφορές για την αλήστου μνήμης εποχή του επιθεωρητισμού στη συνέχεια δήλωσε ότι δεν είναι δυνατό να συσχετίζεται το φαινόμενο της παραπαιδείας με την έλλειψη ενός κοινά αποδεκτού συστήματος αξιολόγησης.
Ο κ. Αναγνωστάκης, συμπλήρωσε σημειώνοντας πως οι κακοπληρωμένοι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που σε πολλές περιπτώσεις λειτουργούν κάτω από άθλιες συνθήκες,  είναι απαράδεκτο να στοχοποιούνται και να γίνονται ο αποδιοπομπαίος τράγος για τα κακώς κείμενα στο χώρο της εκπαίδευσης.
Για το θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, τόνισε πως η αξιολόγηση είναι όντως το ζητούμενο για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς αλλά και συνολικότερα για την Ελληνική κοινωνία.
Επεσήμανε πως οι δύο συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών, η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ, δεν προσήλθαν στη διαβούλευση γιατί είχαν αμφότεροι από καιρό καταθέσει πακέτα μέτρων και προτάσεων, που δεν έχουν γίνει αντικείμενο σοβαρής συζήτησης από την  κυβέρνηση.
Επί του νομοσχεδίου, χαιρέτισε την απόφαση αποδοχής δύο εκ των τριών τροπολογιών της Δημοκρατικής Αριστεράς και ζήτησε την επανεξέταση της τρίτης, ώστε να απορροφηθούν στις προκηρυσσόμενες θέσεις επιστημονικού και διοικητικού προσωπικού, εκπαιδευτικοί με αυξημένα ουσιαστικά και τυπικά προσόντα.
Τέλος, ο κ. Αναγνωστάκης έκλεισε τονίζοντας πως θέση της Δημοκρατικής Αριστεράς είναι να αποσυρθεί η τροπολογία  σχετική με το Σχέδιο Αθηνά και να επανέλθει σαν Νομοσχέδιο δίνοντας τη δυνατότητα μιας αναθεωρημένης πρότασης που θα πληροί ακαδημαϊκά κριτήρια και θα χαρακτηρίζεται από αρχές και κανόνες.