Ενόψει της πολλά υποσχόμενης κατά τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορων και Δικτύων Κωστή Χατζηδάκη, αλλά κατά λοιπά ψευδεπίγραφης αξιοποίησης των κρατικών Αερολιμένων της χώρας μέσω συμβάσεων παραχώρησης σε ανώνυμες εταιρείες και τρίτους επενδυτές του δικαιώματος διοίκησης, διαχείρισης, λειτουργίας, ανάπτυξης, επέκτασης, συντήρησης και εκμετάλλευσης των αερολιμένων, το οποίο μέχρι στιγμής ασκούσε το κράτος μέσω της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, το τμήμα Μεταφορών ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ καταγγέλλει το ξεπούλημα των βασικών αυτών υποδομών της χώρας, το στήσιμο των οποίων πλήρωσε ο Έλληνας φορολογούμενος και που επί σειρά ετών αποτέλεσαν μοχλό της τουριστικής ανάπτυξης - και όχι μόνο - των τοπικών κοινωνιών που αυτοί εξυπηρετούσαν και μέχρι σήμερα εξακολουθούν να εξυπηρετούν.
Καταγγέλλουμε τη βίαιη και άνευ όρων υπαγωγή του δικαιώματος διοίκησής τους στο ΤΑΙΠΕΔ με τελικό στόχο να γίνουν επί της ουσίας μέσω συμβάσεων παραχώρησης βορά στην ιδιωτική πρωτοβουλία, η οποία, ως εκ της φύσεώς της, στοχεύει σε άμεσα κέρδη, με όσες θυσίες κάτι τέτοιο συνεπάγεται για τις παρεχόμενες υπηρεσίες από άποψη ασφάλειας στη διεξαγωγή ενός τόσο πολύπλευρου και ευαίσθητου αντικειμένου όπως το αεροπορικό έργο.
Καταγγέλλουμε την παντελή αδιαφορία που επιδεικνύει η μνημονιακή κυβέρνηση ως προς τον έντονα κοινωνικό χαρακτήρα των αερολιμένων που βρίσκονται σε απομακρυσμένες νησιωτικές περιοχές, στις οποίες η μετάβαση με ακτοπλοϊκά μέσα μοιάζει πολλές φορές με εφιάλτη, αλλά και την ίδια την παράκαμψη των αμυντικών μηχανισμών της χώρας, καθώς σε μία σειρά κρατικών αεροδρομίων – χρόνια τώρα – η πολιτική «συγκατοικεί» με την πολεμική αεροπορία, μηχανισμούς τους οποίους μόνο η δημόσια διοίκηση ενός αερολιμένα μπορεί να εγγυηθεί.
Τέλος, καταγγέλλουμε τη μονομερή και εντελώς μονοδιάστατη αντίληψη της λειτουργίας ενός αερολιμένα ως πολυτελούς εμπορικού κέντρου, με πλήρη αποσιώπηση της βασικής λειτουργίας του, η οποία συνίσταται στην ασφαλή διακίνηση εμπορευμάτων και επιβατών, καθώς και την πλήρη αποσιώπηση της γεωπολιτικής σημασίας της διαχείρισης των αερολιμένων σε μία τόσο ευαίσθητη από γεωπολιτική άποψη περιοχή όπως αυτή της ελληνικής επικράτειας.
Το άλλοθι της κυβέρνησης για επέκταση και αναβάθμιση των περιφερειακών αεροδρομίων μέσω επενδύσεων που θα πραγματοποιήσουν σε αυτά οι παραχωρησιούχοι ιδιώτες σύντομα θα διαψεσθεί, λόγω της διογκούμενης ύφεσης που προκαλεί η πανθομολογούμενη ευρωπαϊκή και όχι μόνο οικονομική κρίση. Και ποια καλύτερη απόδειξη υπάρχει για του λόγου το αληθές από τον ίδιο το μεγαλύτερο αερολιμενα της χώρας, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος», η ιδιωτική διαχείριση του οποίου απέφερε εκτόξευση των τελών που πληρώνει ο επιβάτης σε σχέση με τα υπόλοιπα, «υποβαθμισμένα» κατά τη λογική της κυβέρνησης δημόσια αεροδρόμια, καθιστώντας τον έτσι ως έναν από τους ακριβότερους αερολιμένες της Ευρώπης, γεγονός που φυσικά είχε καθοριστικό αντίκτυπο στην ίδια την αεροπορική του κίνηση.
Καταγγέλλουμε τη βίαιη και άνευ όρων υπαγωγή του δικαιώματος διοίκησής τους στο ΤΑΙΠΕΔ με τελικό στόχο να γίνουν επί της ουσίας μέσω συμβάσεων παραχώρησης βορά στην ιδιωτική πρωτοβουλία, η οποία, ως εκ της φύσεώς της, στοχεύει σε άμεσα κέρδη, με όσες θυσίες κάτι τέτοιο συνεπάγεται για τις παρεχόμενες υπηρεσίες από άποψη ασφάλειας στη διεξαγωγή ενός τόσο πολύπλευρου και ευαίσθητου αντικειμένου όπως το αεροπορικό έργο.
Καταγγέλλουμε την παντελή αδιαφορία που επιδεικνύει η μνημονιακή κυβέρνηση ως προς τον έντονα κοινωνικό χαρακτήρα των αερολιμένων που βρίσκονται σε απομακρυσμένες νησιωτικές περιοχές, στις οποίες η μετάβαση με ακτοπλοϊκά μέσα μοιάζει πολλές φορές με εφιάλτη, αλλά και την ίδια την παράκαμψη των αμυντικών μηχανισμών της χώρας, καθώς σε μία σειρά κρατικών αεροδρομίων – χρόνια τώρα – η πολιτική «συγκατοικεί» με την πολεμική αεροπορία, μηχανισμούς τους οποίους μόνο η δημόσια διοίκηση ενός αερολιμένα μπορεί να εγγυηθεί.
Τέλος, καταγγέλλουμε τη μονομερή και εντελώς μονοδιάστατη αντίληψη της λειτουργίας ενός αερολιμένα ως πολυτελούς εμπορικού κέντρου, με πλήρη αποσιώπηση της βασικής λειτουργίας του, η οποία συνίσταται στην ασφαλή διακίνηση εμπορευμάτων και επιβατών, καθώς και την πλήρη αποσιώπηση της γεωπολιτικής σημασίας της διαχείρισης των αερολιμένων σε μία τόσο ευαίσθητη από γεωπολιτική άποψη περιοχή όπως αυτή της ελληνικής επικράτειας.
Το άλλοθι της κυβέρνησης για επέκταση και αναβάθμιση των περιφερειακών αεροδρομίων μέσω επενδύσεων που θα πραγματοποιήσουν σε αυτά οι παραχωρησιούχοι ιδιώτες σύντομα θα διαψεσθεί, λόγω της διογκούμενης ύφεσης που προκαλεί η πανθομολογούμενη ευρωπαϊκή και όχι μόνο οικονομική κρίση. Και ποια καλύτερη απόδειξη υπάρχει για του λόγου το αληθές από τον ίδιο το μεγαλύτερο αερολιμενα της χώρας, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος», η ιδιωτική διαχείριση του οποίου απέφερε εκτόξευση των τελών που πληρώνει ο επιβάτης σε σχέση με τα υπόλοιπα, «υποβαθμισμένα» κατά τη λογική της κυβέρνησης δημόσια αεροδρόμια, καθιστώντας τον έτσι ως έναν από τους ακριβότερους αερολιμένες της Ευρώπης, γεγονός που φυσικά είχε καθοριστικό αντίκτυπο στην ίδια την αεροπορική του κίνηση.
Είμαστε αντίθετοι στον περιορισμό και την εξ αυτού υποβάθμιση του έργου που επιτελεί το εξειδικευμένο προσωπικό της ΥΠΑ και καλούμε τους εργαζόμενους, αλλά και ολόκληρη την κοινωνία σε επαγρύπνηση με στόχο την αποτροπή των σχεδίων της τρόικας και της τρικομματικής κυβέρνησης, οι οποίες βλέπουν την όποια πτυχή της κρατικής δραστηριότητας μέσα από το πρίσμα ενός άκρατου και βάρβαρου νεοφιλελευθερισμού.