Με δώρο τη χθεσινή εσπευσμένη ψήφιση νέων φοροαπαλλαγών από ΦΠΑ υπέρ των επιχειρήσεων, προσέρχεται σήμερα ο Πρωθυπουργός, για να πανηγυρίσει στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά, τη συμφωνία της COSCO με τη Hewlett-Packard και τις ιδιωτικές επενδύσεις.
Συμφωνούμε απόλυτα, ότι αυτή η συμφωνία COSCO – Hewlett-Packard (HP) αποδεικνύει τα τεράστια στρατηγικά πλεονεκτήματα των ελληνικών λιμανιών και ειδικά του λιμανιού του Πειραιά, ως στρατηγική πύλη μεταφορών προς την Ευρωπαϊκή ενδοχώρα.
Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ δικαιώνεται, όταν υποστηρίζει ότι οι στρατηγικοί παραγωγικοί τομείς, πρέπει να παραμένουν υπό δημόσιο έλεγχο.
Αυτή η συμφωνία COSCO – Hewlett-Packard για τη μεταφορά προϊόντων της τελευταίας στην Ευρώπη, δεν θα μπορούσε να γίνει, αν δεν υπήρχε στην τελική φάση υλοποίησής του, το σχέδιο του δημόσιου ΟΣΕ για την επέκταση της εμπορικής σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι το λιμάνι του Πειραιά και της σύνδεσης του λιμανιού με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Πέρα από τις διαχρονικές ευθύνες των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, για την καθυστέρηση ολοκλήρωσης αυτού του έργου, το τεράστιας σημασίας γεγονός είναι ότι το έργο σχεδιάστηκε, χρηματοδοτήθηκε και εκτελέστηκε από έναν οργανισμό δημοσίου συμφέροντος. Κανένας ιδιώτης δεν θα επένδυε σε μια τέτοια στρατηγική υποδομή, από την οποία τώρα αυτοί οι ιδιώτες (COSCO – Hewlett-Packard), σπεύδουν να επωφεληθούν ανέξοδα.
Με λίγα λόγια από αυτή την εξέλιξη:
-η COSCO και η Hewlett-Packard αποκομίζουν κέρδη χρόνου και χρήματος και ευνοούνται με νέες φοροαπαλλαγές
-ο ΟΛΠ και το ελληνικό κράτος εισπράττουν ψίχουλα
-ο δημοσίου συμφέροντος ΟΣΕ που έχει κάνει την επένδυση και όντως έχει προσδοκία σημαντικών κερδών, σύντομα ιδιωτικοποιείται !!
-όσο για την θρυλούμενη αύξηση θέσεων εργασίας, μάλλον μαγική εικόνα θα αποδειχθεί, καθώς η αισιοδοξία που προκύπτει από την σχετική πρωθυπουργική δήλωση, δεν τεκμηριώνεται από τα πραγματικά δεδομένα και τα πλήρη στοιχεία.
Πράγματι, η σημερινή πανηγυρική διαφήμιση των επενδύσεων, όπως την εννοεί η τροϊκανή κυβέρνηση, είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να συγκριθούν οι δύο στρατηγικές της κυβέρνησης και του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, στο τεράστιο θέμα των επενδύσεων, χωρίς φανφάρες και ψευδώνυμα αλλά με κριτήριο το πραγματικό κοινωνικό όφελος και το πραγματικό δημόσιο συμφέρον.
Συμφωνούμε απόλυτα, ότι αυτή η συμφωνία COSCO – Hewlett-Packard (HP) αποδεικνύει τα τεράστια στρατηγικά πλεονεκτήματα των ελληνικών λιμανιών και ειδικά του λιμανιού του Πειραιά, ως στρατηγική πύλη μεταφορών προς την Ευρωπαϊκή ενδοχώρα.
Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ δικαιώνεται, όταν υποστηρίζει ότι οι στρατηγικοί παραγωγικοί τομείς, πρέπει να παραμένουν υπό δημόσιο έλεγχο.
Αυτή η συμφωνία COSCO – Hewlett-Packard για τη μεταφορά προϊόντων της τελευταίας στην Ευρώπη, δεν θα μπορούσε να γίνει, αν δεν υπήρχε στην τελική φάση υλοποίησής του, το σχέδιο του δημόσιου ΟΣΕ για την επέκταση της εμπορικής σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι το λιμάνι του Πειραιά και της σύνδεσης του λιμανιού με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Πέρα από τις διαχρονικές ευθύνες των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, για την καθυστέρηση ολοκλήρωσης αυτού του έργου, το τεράστιας σημασίας γεγονός είναι ότι το έργο σχεδιάστηκε, χρηματοδοτήθηκε και εκτελέστηκε από έναν οργανισμό δημοσίου συμφέροντος. Κανένας ιδιώτης δεν θα επένδυε σε μια τέτοια στρατηγική υποδομή, από την οποία τώρα αυτοί οι ιδιώτες (COSCO – Hewlett-Packard), σπεύδουν να επωφεληθούν ανέξοδα.
Με λίγα λόγια από αυτή την εξέλιξη:
-η COSCO και η Hewlett-Packard αποκομίζουν κέρδη χρόνου και χρήματος και ευνοούνται με νέες φοροαπαλλαγές
-ο ΟΛΠ και το ελληνικό κράτος εισπράττουν ψίχουλα
-ο δημοσίου συμφέροντος ΟΣΕ που έχει κάνει την επένδυση και όντως έχει προσδοκία σημαντικών κερδών, σύντομα ιδιωτικοποιείται !!
-όσο για την θρυλούμενη αύξηση θέσεων εργασίας, μάλλον μαγική εικόνα θα αποδειχθεί, καθώς η αισιοδοξία που προκύπτει από την σχετική πρωθυπουργική δήλωση, δεν τεκμηριώνεται από τα πραγματικά δεδομένα και τα πλήρη στοιχεία.
Πράγματι, η σημερινή πανηγυρική διαφήμιση των επενδύσεων, όπως την εννοεί η τροϊκανή κυβέρνηση, είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να συγκριθούν οι δύο στρατηγικές της κυβέρνησης και του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, στο τεράστιο θέμα των επενδύσεων, χωρίς φανφάρες και ψευδώνυμα αλλά με κριτήριο το πραγματικό κοινωνικό όφελος και το πραγματικό δημόσιο συμφέρον.